Monitoring wierzytelności
Usługa kierowana jest do podmiotów, które ze względu na charakter prowadzonej działalności, mają problemy z nieterminowym regulowaniem należności przez swoich klientów. Wprowadzenie monitoringu skutkuje znaczącą poprawą płynności finansowej oraz wyrobieniem dyscypliny płatniczej u kontrahentów. W jej ramach nadzorujemy prawidłowość regulowania należności, dzięki czemu są one traktowane priorytetowo przez Państwa kontrahentów, a w przypadku braku terminowej zapłaty, podejmujemy działania zmierzające do ustalenia powodów opóźnienia płatności oraz sprecyzowania definitywnego terminu dokonania zapłaty.
W ramach tej usługi proponujemy monitoring prewencyjny, bieżący oraz przedsądowy.
Monitoring prewencyjny to:
- przygotowanie pakietu dokumentów i procedur sprzedaży (umowy handlowe, kontrakty, karta informacyjna odbiorcy towarów i usług, zabezpieczenia należności)
- uzyskanie od kontrahenta dokumentów niezbędnych, przyspieszających ewentualne kroki windykacyjne w przyszłości
- czynności sprawdzenia kontrahenta (sporządzenie raportu o sytuacji przyszłych lub aktualnych kontrahentów)
- logo naszej Kancelarii na fakturze / pieczęć prewencyjna
Monitoring bieżący
Usługa ta ma na celu zapobieżenie powstawaniu przeterminowanych wierzytelności, a polega na przypominaniu Klientom o zbliżającym się terminie płatności oraz niezwłocznej reakcji w przypadku powstania zaległości. Aby jednak podejmować szybkie i skuteczne działania windykacyjne, nie zrażając jednocześnie kontrahenta, należy umiejętnie dobierać i stosować techniki negocjacyjne, w czym niewątpliwie pomaga wieloletnie doświadczenie naszych negocjatorów.
W tym też celu proponujemy naszym Klientom usługę monitoringu bieżących płatności, w ramach którego podejmujemy następujące działania:
- przed upływem terminu płatności nawiązujemy telefoniczny kontakt z Państwa Klientami. Kontrahenci zostają poinformowani o wystawionej fakturze na określoną kwotę oraz zbliżającym się terminie płatności
- w przypadku nadzorowania należności z krótkim okresem przeterminowania, tj. do 30 dni od ustalonego przez strony terminu zapłaty, komunikujemy się z dłużnikiem poprzez częste rozmowy telefoniczne, wysyłanie wezwań do zapłaty, w celu uzyskania szybkiej spłaty powstałego zadłużenia
Monitoring przedsądowy
Na tym etapie zarządzania wierzytelnościami, nadzorowanym przez adwokata lub radcę prawnego:
- wzywamy dłużnika do zapłaty - wezwanie przygotowuje adwokat lub radca prawny
- jeżeli to konieczne ustalamy aktualny adres dłużnika
- kontaktujemy się telefonicznie z dłużnikiem - negocjujemy sposoby oraz termin spłaty wierzytelności uświadamiając dłużnika o ewentualnych kosztach postępowania sądowego i komorniczego
- staramy się o bezpośrednie, osobiste negocjacje z dłużnikiem
- systematycznie nadzorujemy prawidłowość spłat lub wykonywanie ewentualnej ugody,
- przerywamy bieg przedawnienia roszczeń poprzez uznanie roszczenia bądź sądowe zawezwanie do próby ugodowej
- ustalamy formy płatności w postaci ugód przedsądowych
- przy dużych kwotach stosujemy instytucję dobrowolnego poddania się egzekucji z art. 777 kpc
Dzięki wyżej wymienionym zaletom projekt monitoringu realizowany jest na takich zasadach i w takiej skali, na jaką występuje u Państwa zapotrzebowanie.
Zyskują Państwo tym samym m.in.:
- oszczędność czasu - dzięki ograniczeniu formalności do minimum oraz szybkości działania
- minimalizacja kosztów - nie posiadamy sztywnych ram, tabeli stałych opłat i prowizji. Dla nas każdy Klient jest wyjątkowy, każda sprawa jest inna. Klient zawsze otrzymuje najefektywniejszą z jego punktu widzenia formę współpracy
- odciążenie księgowości, a także wyeliminowanie konieczności tworzenia kosztownych służb monitorujących
- dbanie o prestiż i bezpieczeństwo kontaktów handlowych
Podejmując rozmowy z Państwa klientem kierujemy się przede wszystkim uwagami odnośnie przyszłej współpracy pomiędzy wierzycielem a dłużnikiem. Minimalizujemy zatem ryzyko utraty przez naszych Klientów ich kontrahentów.